Payrest

 

 

Bransjeekspert Yngvar Andreassen hadde tilbake i 2017 en teori om at man ved å digitalisere gjestereisen på restaurant kunne øke omsetningen med 20 %, og redusere kostnadene tilsvarende.  Dette var som musikk i ørene på Jørn Bertelsen som oppnådde denne type resultater i et pilotprosjekt på Lekter´n på Aker Brygge våren 2018 – og som har analysert tall i bransjen i over 20 år.

 

Det er en etablert sannhet at det er irriterende for  gjester å vente på å bestille, betale og påkalle oppmerksomheten til servitørene. Payrest er en løsning for dette. 

Det som ikke like kjent at mange restauranter sliter med et høyt kostnadsnivå, og noe av grunnen  til dette er at  personalet bruker opptil 30% av arbeidstiden sin på å betjene systemer. 

 

Vi løser dette gjennom Payrest ved at gjestene selv registrerer bestillingen og betalingen på sin egen mobiltelefon. Dette gir deg som restaurantdriver muligheten til å bruke mer tid på servering og service!

Payrest skal levere fremtidens løsning for servicebransjen – og har fokus på å levere en bedre gjesteopplevelse.  

Sammen med innovasjonsselskapet Norsentio driver Yngvar og Jørn, Payrest Norge.

 

Løsningen er klar til å gi solhungrige og corona-leie nordmenn en trygg og effektiv restaurantopplevelse sommeren 2021!

Gjennom 2018 og 2019 ble det investert 10 millioner i løsningen, og brukerne er så langt godt fornøyde med det som er levert – men vi gir oss ikke med det.  

Selskapet backes også av Innovasjon Norge og Skattefunnordningen.